Analiza

Kome treba sučeljavanje Zorana Milanovića i Andreja Plenkovića?

09.09.2016. 18:28, Nakon chata: Tko je odradio najbolju kampanju za izbore i hoće li zbog toga profitirati?

Današnji pristanak Zorana Milanovića i Andreja Plenkovića na sučeljavanje pred kamerama NoveTV zapravo ne treba iznenaditi. Plenković je ubrzo nakon poziva NoveTV između redaka dao naslutiti da nema ništa protiv, ali da ne očekuje Milanovićev dolazak. Milanović je nakon par dana razmišljanja ili možda samo čekanja da podigne dramsku napetost, objavio svoj pristanak. Bilo je jasno da ne smije pokazati slabost neizlaženjem u ring, pogotovo zato što je Karamarka cijelo vrijeme gotovo vrijeđao pokušavajući ga privoliti na javnu debatu.

Postavlja se samo pitanje koja je svrha ovog sučeljavanja, osim naravno da podigne rejting televizijske kuće prikivanjem velikog broja gledatelja uz male ekrane?

Naime, od aktera smo već skoro sve čuli. Što na prethodnom odmjeravanju snaga, što tijekom kampanje. Teško je za vjerovati da su za zadnji dan kampanje ostavili nekog asa u rukavu. Jednostavno je premalo vremena da se birači uhvate za to. S druge strane sučeljavanje lidera dvije suprotstavljene opcije teško da može donijeti promjene u raspoloženju biračkoga tijela. Malo je vjerojatno da će temeljem debate birači HDZ-a i SDP-a promijeniti stranu, a što se tiče neodlučnih, kod njih isto tako problem nije u izboru između HDZ-a i SDP-a, već u izboru između jedne od te dvije opcije te Mosta,  Živoga zida i kako to zadnji trendovi nagovješćuju Koalicije za premijera, zatim u izboru između Mosta i Živoga zida te sve to skupa s opcijom neizlaska na izbore.

Dakle, Zoran Milanović i Andrej Plenković ne mogu očekivati neki značajan benefit u vidu povećane podrške birača. Toj tezi u prilog ide i činjenica da se najzanimljivija borba u ovom trenutku vodi između Mosta, Živoga zida i BM365, odnosno njihovih koalicija. Naime, Živi zid i BM365, a u dvije jedinice im se pridružuje i Pametno, imaju prema anketama podršku na rubu 5%. Svaki prelazak ili neprelazak preko toga ruba, a nakon toga i prelazak ili neprelazak d'Hondtovog praga (koji je varijabilan i iznosi od 5 do 7,15% ovisno o raspodjeli glasova) često će dodati ili oduzeti jedan mandat upravo od velikih stranaka.

Stoga bih rekao da bi u ovom završnom dijelu kampanje puno zanimljivije bilo vidjeti sučeljavanje Bože Petrova, Ivana Vilibora Sinčića i Milana Bandića. Strah me je jedino kako bi s Bandićem to sučeljavanje izgledalo, ako bi on na to uopće i pristao. Za ostalu dvojicu ne dvojim.

Sučeljavanje Bože Petrova i I.V. Sinčića bilo bi vrlo zanimljivo, jer sukobile bi se dvije koncepcije koje prije godinu dana i nisu bile toliko udaljene kao danas. Osobito bi zanimljivo bilo čuti njihovu diskusiju o sudjelovanju u vlasti te o monetarnoj politici (naravno od njih se to može očekivati samo načelno). Obje stranke su započele svoj put s odmakom od vlasti, a sada su im pozicije suprotne, obje stranke su u svojim redovima imale prof. Lovrinovića, a Most je njegovu koncepciju napustio. Vjerujem da bi za dio neodlučnih birača ovakvo sučeljavanje moglo olakšati odabir.

Nažalost, za ovakvo sučeljavanje očito nema volje. Ove tri koalicije su, sada se to već jasno vidi, gurnute u stranu. Na HTV-u političkim pritiskom, a na ostale dvije nacionalne televizije ekonomskim. Osim HDZ-ovih i SDP-ovih na njima niti nema nekih značajnijih promidžbenih aktivnosti pa je jasno da će im prostor na komercijalnim televizijama biti na raspolaganju, odnosno da će se prostor ostalima uskratiti.

Ovako nam preostaje da se za koji sat sami uvjerimo je li ova analiza pogodila cilj. U svakom slučaju Mislav Bago vjerojatno neće propustiti dovesti raspravu do usijanja na veselje većine gledatelja mahom simpatizera velikih stranaka.

5

Spektator

Ex praemissis falsis, conclusio falsa.

Interakcija

 
UČINIO -> 327 75 8 453
PRIMIO <- 296 60 24 664

Dostignuća

Vingd 396.00
Bodovi 160.6
Prijedlozi 3 11.00
Analize 41 380.00
Ankete 206

Ocjene (5)


Respektira (5): BorisTraljic, Zenga2, Alumnus, bereza, siouxica


Komentari (2)


pusti pusti, bit će to zanimljivo, čak i da ništa novo ne kažu. ko što veliš, bago sigurno neće dopustit da bude dosadno i u rukavicama:) siouxica 0 0 0


Ovo sučeljavanje neće ništa promijeniti, kao što ni debata ni kampanja nisu mnogo toga promijenile, budući nitko nije išao za time da motivira neodlučne kako bi izašli na birališta. Nitko od "velikih" nije izašao sa suvislim programom, tek frazama. bereza 0 0 0

Analiza

Kome treba sučeljavanje Zorana Milanovića i Andreja Plenkovića?

09.09.2016. 18:28, Nakon chata: Tko je odradio najbolju kampanju za izbore i hoće li zbog toga profitirati?

Današnji pristanak Zorana Milanovića i Andreja Plenkovića na sučeljavanje pred kamerama NoveTV zapravo ne treba iznenaditi. Plenković je ubrzo nakon poziva NoveTV između redaka dao naslutiti da nema ništa protiv, ali da ne očekuje Milanovićev dolazak. Milanović je nakon par dana razmišljanja ili možda samo čekanja da podigne dramsku napetost, objavio svoj pristanak. Bilo je jasno da ne smije pokazati slabost neizlaženjem u ring, pogotovo zato što je Karamarka cijelo vrijeme gotovo vrijeđao pokušavajući ga privoliti na javnu debatu. Postavlja se samo pitanje koja je svrha ovog sučeljavanja, osim naravno da podigne rejting televizijske kuće prikivanjem velikog broja gledatelja uz ... više >

5

Spektator

Ex praemissis falsis, conclusio falsa.
  • 5
  • 0
  • 0
  • 2

Analiza

Kampanja, umjesto stručnjacima, prepuštena cyber ratnicima

08.09.2016. 10:57, Nakon chata: Tko je odradio najbolju kampanju za izbore i hoće li zbog toga profitirati?

Kao PR stručnjak, nije neobično da je gost barometrovog chata Krešimir Macan nezadovoljan kampanjom, odnosno nesposobnošću ili nevoljkošću stranaka da organiziraju nešto što bi sa stajališta struke moglo biti ocijenjeno kao dobro osmišljena i vođena kampanja. S druge strane, svrne li se fokus na stanje na terenu, lako je doći do zaključka da vodstva stranaka i nisu imala nekog pretjeranog motiva ili prostora do li da se oslone na svoje cyber-ratnike. Drugim riječima, kampanja se dobrim dijelom prelila na dnevne portale i društvene mreže gdje stranačke mladeži troše energiju i maštovitost u vulgarnom izražavanju kako bi ocrnjivanjem protivnika učvrstili vlastite kako stavove, tako i birače.

U atmosferi stalne društvene krize i svojevrsne apatije, nimalo nije neobično da su biračima i kratkotrajne kampanje zamorne i nezanimljive, odnosno da su skloni stranke sve više doživljavati navijački. Ovo osobito vrijedi za dvije velike stranke. Nije li lako nekom stanovniku Gospića, Zadra, Vukovara ili Slavonskog Broda doživljavati sebe kao hrvatsku korijeniku, obiteljskog čovjeka koji drži do ispravnih vrijednosti, ali i pamti burne događaje 90-ih, pa kao mjeru svega glasovati za onu, naravno hrvatsku i demokratsku zajednicu koja je omogućila da Hrvatska bude hrvatskom i koja će jednom maknuti sve one koji su se 1991. sakrili u podrum, a sada od nas žele napraviti raj za nadrogirane LGBT osobe poglavito iz Srbije? Ne laska li nekomu iz Varaždina, Čakovca, Pule ili Rijeke što mu mediji svako jutro uz kavu ili svaku večer u nekakvoj kontakt emisiji tepaju kako je urban, napredan, obrazovan samim time što glasuje za partiju koju se medijski veže za nekakav imaginarij bezbrižnih 80-ih čiju su idilu pokvarili (i to ponovno žele) nekakvi mračni fašisti i klerokatolibani?

Nema te kampanje koja će prijeći ta dva zida ili ukazati na to da su ljudi s obje strane crveno-plave linije razdvajanja kudikamo sličniji nego li si to žele priznati. To dokazuje i ono što bi se moglo okarakterizirati kao dosada najveći gaf - očito samo navodno sporne izjave Milanovića o susjednim nam zemljama, kao i o pozdravu oko čije se datacije i porijekla ne možemo složiti. I nakon što je rekao da mu se "fućka" za ZDS, napadi na Hasanbegovića kao fašista nisu prestali. Da mediji na izborni dan smiju intervjuirati glasače o tomu za koga su i zbog čega glasovali, sigurno bi po Rijeci ili Trešnjevci bilo puno onih koji bi to pravdali strahom od onih "koji bi uveli ustaški pozdrav" ili "fašizam u kulturu." Ukratko, fućka im se za ono što govori Milanović (a osobito trabanti oko njega) bitan je njihov status "urbane" i "bolje" Hrvatske "koja raste." 

HDZ začudo nije imao tolikih gafova. Culejevo prozivanje Kajtazija ma kako sramotnim bilo, ipak je ostalo ekscesom, a ne očekivanim pravilom. Dapače, HDZ kao da se trudio u punoj mjeri ispraviti ranije medijske prigovore. Plenković je tek došavši na čelo stranke i usred - obzirom na brojnost interesa i interesnih skupina - nimalo jednostavnog sastavljanja izbornih lista ispunio davnašnju Milanovićevu (i medijsku) želju i izišao na debatu nakon koje su mediji požurili predsjednika SDP-a proglasiti pobjednikom "za prsa", ali koja nije završila debaklom predsjednika HDZ-a kako se očekivalo u ranijim slučajevima. Osim toga, Plenković je povukao još jedan potez o kojemu se malo govorilo u odnosu na ranije prvake HDZ-a. Odlučio je izaći na izbore u I. izbornoj jedinici u kojoj će prema svim anketama izgubiti dvoznamenkastom postotnom razlikom. Sjetimo se da su i Sanader, ali i Kosor i Karamarko birali neku od jedinica s jakom biračkom podrškom, premda ondje nisu stanovali. Napokon, uz kozmetički dodatak HSLS-a, Branka Hrga i HRAST-a bez spornog Ladislava Ilčića, HDZ na izbore izlazi samostalno i sudeći prema anketama uz minimalan gubitak glasova, vjerojatniji zbog biračke ocjene osmomjesečnog sudjelovanja u vladi, nego li nestanka sinergijskog učinka.

Osim debate Milanović-Plenković, organiziran je i niz "manjih", među kojima je koliko-toliko pažnju privukla ona između "apostola mira, ljubavi i tolerancije" Bojana Glavaševića i "mračnog fašista" i "najgoreg ministra" Zlatka Hasanbegovića. Općenito su napadi na Hasanbegovića (u kojima se Glavaševića nastojalo prezentirati kao poželjnu alternativu) predstavljali vjerojatno jedinu koliko-toliko razrađenu strategiju Narodne koalicije gdje se tijek kampanje nastojao svesti u tokove kulturnog rata "mi ili oni", prostora gdje se Milanović najbolje snalazi (i gdje je očito našao vjernog oponašatelja u Krešimiru Beljku!). Usprkos boljoj startnoj poziciji, Glavašević se nije snašao, pa je čak i po riječima nekih Hasanbegoviću sve samo ne sklonih medija zagrebački povjesničar pokazao bolju pripremljenost i jaču argumentaciju. Odmah je dobio prostor i na televiziji N1, ali ni ondje nije rekao ništa što bi se - po običaju kad se radi o njemu - moglo iskrivljeno prezentirati kao nekakav povampireni fašizam. Međutim, zbog čvrsto postavljenih uskih okvira kampanje, HDZ i Hasanbegović osobno svoj dobar nastup neće moći adekvatno naplatiti. Dapače, medijska naklapanja sugeriraju Hasanbegovićevu marginalizaciju od strane samog HDZ-a nakon izbora.

Nikada kao ranije nije bila ovoliko izražena trka za najjačeg trećeg. MOST je u nju ušao s pozicije onih čijom je dosljednošću pao najomraženiji političar Tomislav Karamarko, ali su osjetili prevrtljivost medijske scene. Kampanja im u bitnom nije pretjerano različita od prethodne. Reforme, dosljednost, novi smjer, čestitost, dezideologiziranost... sve kao i ranije (osim famoznog javnog bilježnika), ali sada uz kudikamo kritičniji osvrt medija od kojih su se brojni otvoreno uključili u pokušaje rušenja MOST-a. Sve ono zbog čega su ranije bili hvaljeni, sada im se predbacuje, predstavlja ih kao kočničare, prevrtljivce, produljenu ruku Crkve ili napokon nesposobnjakoviće. Usprkos svemu, ankete sugeriraju ponovnu presudnu ulogu MOST-a što pokazuje da su dijelu birača uspjeli iskomunicirati svoje poruke. Koliki će to realno dio biti, vidjet ćemo u nedjelju.

Osim "urbanih" i "Hrvata-katolika" u Hrvatskoj je vremenom porastao broj onih kojima se etablirana politika kao takva gadi i koji traže nove smjerove i nove ljude. Takvi MOST-u zamjeraju sudjelovanje u vlasti, pa se sada okreću Živom zidu koji rezolutno odbija ikakvu suradnju s HDZSDP-om. Kritičari tvrde da je program ove koalicije prepun nedosljednosti i potencijalno opasnih rješenja. Neki upozoravaju na veliku mogućnost kolizije ega i fragmentaciju Jedine opcije. Međutim, kako izgleda da je njihovim biračima najbitnija dosljednost u odbijanju suradnje, ŽZ bi mogao povećati svoju prisutnost u Saboru.

Uz slične ideje o nepriklanjanju ni jednima ni drugima, uz dapače više ili manje neuvijen elitistički samodojam velik medijski prostor dobiva i Pametno. Stranka je to koja medijsku naklonjenost formalno duguje navodno vrlo ingenioznom programu, nečem neviđenom na hrvatskoj političkoj sceni, premda su mogućnosti provođenja tog programa više nego upitne. Osobito stoga što i vodstvo stranke u nastupima rezolutno odbija ikakvu primisao sudjelovanja u vlasti, premda između redova daju naslutiti da bi pružili ruku Milanoviću ukoliko bi mu baš bila potrebna. U srazu s MOST-om i ŽZ-om to im sigurno odbija možda i presudan dio glasova, premda će vjerojatno nešto profitirati na onomu malom dijelu "urbanih" kojima diskurs o šaki jada ipak predstavlja pitanje osobnog integriteta.

Spretno koristeći svoj položaj zagrebačkog gradonačelnika izrazito populističku kampanju vodi i potencijalni gradonačelnik Hrvatske Milan Bandić i ukoliko je vjerovati posljednjim anketama to mu daje rezultata. Kada bismo je procjenjivali, lako bismo uvidjeli da se radi o kampanji na tragu 90-ih s puno obećanja i izigravanja kandidata bliskog malom čovjeku. Takvo nešto vjerojatno ne veseli PR stručnjake, ali pokazuje da postoje birači koji na to još uvijek pozitivno reagiraju.

IDS će zadržati svoja tri mandata, ali vjerojatno smo svi s nestrpljenjem pratili facebook stranicu Borisa Miletića nakon objave Milanovićeve snimke. Ovaj put nismo dočekali istarsku putovnicu, ali načelo je načelo, a moguća vlast je moguća vlast. Na istoku zemlje prognoze su sve manje povoljne za HDSSB koji očito gubi svoj raison d'etre

Po vlastitom sudu jedina prava desnica je u jednoj koaliciji uspjela nakratko pomiriti likove kao što su Pero Ćorić, Anto Đapić ili Miroslav Rožić koji su se svi u nekom trenutku optuživali za udbaštvo, izdaju i ostale atribute iz pravaškog arsenala. HSP-AS očigledno čeka bolan povratak u anonimnost. U njoj je već dulje vremena pravi HSP koji ide sa svojom vlastitom koalicijom. Usprkos zamjetnom trudu preko društvenih mreža, njihove poruke o lustraciji i izlasku iz EU zasad ne nalaze put do hrvatskih birača. Potpuno je nestala i Ruža Tomašić.

U ropotarnicu prošlosti vrlo vjerojatno odlazi i anketno gledano najpopularniji hrvatski političar svih vremena Ivo Josipović koji je pokazao da nije dorastao operativnom djelovanju, a kamo li izgradnji stranke od temelja. Za njim će i nekadašnje medijske zvijezde ORaH i Laburisti.

 Kampanja je dakle slijedila biračku dinamiku koja pokazuje grupiranje u tri dijela, dva navijačka i jedan u startu opozicijski na kojemu se moglo očekivati najizraženije nadmetanje. Nakon što smo u predsjedničkoj kampanji bili izmaltretirani velikim brojem sučeljavanja, ovom smo prilikom ostali lišeni istih, premda je očekivati da bi ona bila najzanimljivija upravo među trećeputašima. Izbore će, prema svemu sudeći ponovno presuditi ne programi nego sposobnost stranaka u mobilizaciji svojih navijača.

5

Alumnus

Regnum regno non praescribit leges.

Bedževi

Interakcija

 
UČINIO -> 572 55 36 528
PRIMIO <- 584 89 20 1,155

Dostignuća

Vingd 722.00
Bodovi 154.4
Analize 73 722.00
Ankete 179

Od istog autora

Ocjene (8)


Respektira (6): Zenga2, Dirk15, siouxica, Laci, 5none5, BorisTraljic


Slaže se (2): Mac316, Spektator


Komentari (5)


Suglasan sam uz kometar da tzv. treći put čine samo Most i ŽZ. Pametno je intelektualno naprednija i uglađena verzija SDP-a, a o BM365 mogu samo reći sapienti sap. Nažalost, ako je vjerovati Ipsos anketi mogao bi biti ključan za sastavljanje vlade, Spektator 0 0 0


što se tiče prepucavanja mladeži, HDZova tu odnosi ogromnu pobjedu nad SDPovima jer su im se došetali do sjedišta, uručili poziv na sučeljavanje, a ovi su kao p...e to odbili pod nekakvim šonjavim izgovorima Mac316 0 0 0


Izvrsna analiza uz, ako mi dopustiš jednu primjedbu, nedostatk što nisi uočio da je velika šteta da se MOST, Živi zid i Pametno ne žele ili ne mogu nikako dogovoriti o zajedničkom nastupu pri formiranju Vlade, jer bez njih to neće ići. Oni ako će Laci 0 0 0


se nekome "priklanjati" nakon izbora, onda bi to trebali činiti zajednički, a ne dijeliti se na podršku i jednima i drugima.- Kakvi god da su, oni su trenutačno realno nešto što nagoveštava neki novi, ako ne i treći put ! Laci 0 0 0


jako dobro, svaka čast! siouxica 0 0 0

Analiza

Shizofrena* narodna koalicija i shizofrena nakupina MOST

08.09.2016. 10:47, Nakon chata: Tko je odradio najbolju kampanju za izbore i hoće li zbog toga profitirati?

*Shizofrenija je duševna bolest koja oboljeloj osobi onemogućava razlikovanje stvarnih (realnih) od nestvarnih (nerealnih) doživljaja ili iskustava, ometa logičko razmišljanje, normalne osjećajne doživljaje prema drugim osobama, te narušava njeno društveno funkcioniranje. Bolesnici mogu imati teškoća s pamćenjem.

----------

Ratnik (vođa), Puhalo (kroz jednu nozdrvu pokrene sedam vjetrenjača udaljenih dvije milje), Trkalo (brži od zvuka), Jakota (šest ogromnih stabala nosi u naramku), Studeni (kad makne šešir s uha i ptice se u zraku smrznu) i Lovac (na dvije milje muhi izbija lijevo oko) su junaci bajke "Šestorica obilaze svijetom" u kojoj su braća Jacob i Wilhelm Grimm opisali jednu shizofrenu nakupinu ljudi, okupljenu radi lakšeg ostvarivanja osobnih interesa (opljačkati kralja).

Nakon braće Grimm, nikad proglašenih praočeva današnjih superjunaka, mnogi su autori u kreativnom zanosu, često i "uz pomoć" opijata, izmišljali slične shizofrene skupine. Vjerojatno je u tom poslu najuspješniji bio legendarni Marvelov Stan Lee... evo za primjer njegova "Fantastična četvorka" – Mr. Fantastic [Reed Richards] (vođa, rastezljiv), Nevidljiva žena [Invisible Woman, Susan Storm] (nevidljivost, stvaranje energetskih barijera), Ljudska buktinja [The Human Torch, Johnny Storm] (gori, leti) i Stvar [The Thing, Ben Grimm] (kamenolika koža, super snaga i izdržljivost). Pa ti sad nešto reci...

Odraslom je čovjeku lijepo, doista lijepo, ponekad se prisjetiti bajki i superjunaka pa se makar na trenutak vratiti u djetinjstvo, u bezbrižna vremena prije adolescencije, u vremena u kojima smo još uvijek mislili kako je sve moguće i molili Boga da nas noću ugrize kakav radioaktivni pauk, ili što već, pa da se probudimo kao superjunaci. Prekratko traje, prebrzo prođe bolje reći, taj period prije nego nas dohvate životni maljevi i pretvore u kreature kakve već jesmo, u kreature blijede, krnjave i cotave, pa do kraja života trčimo, onako kako već možemo vukući jednu nogu, opsesivno hvatajući nešto što nikad nećemo uhvatiti.

Ali ne odrastemo svi. Štoviše nakon uspjeha MOSTa nezavisnih lista na parlamentarnim izborima u studenom prošle godine možemo ustvrditi kako je najmanje tristo tisuća hrvatskih birača infantilno vjerovalo da će shizofrena nakupina "superjunaka" (doduše onog arhaičnog, grimmovskog tipa) reformirati Hrvatsku. Nije im palo na pamet da su Mesija [Božo Petrov] (vođa, populizam, hipokrizija), Mr. Fighter [Nikola Grmoja] (grmalj mekog srca), Galeb [Vlaho Orepić] (nestane/pojavi se uvijek u pravom trenutku), Zviždač [Miro Bulj] (zna prljave tajne), Mr. Identity [Robert Podolnjak] (mimikrija) i bivši članovi Profesor [Ivan Lovrinčević] (stvaranje novca – primarna emisija), Doktor [Drago Prgomet] (višestruki politički samoubojica bez fatalnog ishoda) i Petrina [Stipe Petrina] (petrinarenje, hod po vodi) možda okupljeni radi lakšeg ostvarivanja osobnih interesa? Pa ti sad nešto reci...

Nebitno, MOST će po svemu sudeći nakon izbora postati četvrta opcija, u (po njih) najgorem slučaju možda čak i peta... naime, oni su na ovim izborima poput sočne pečene šunke bačene izgladnjelim bijesnim psima i svaki je odgrizao veći (Živi zid) ili manji komad, osim HDZa koji samo nezainteresirano liže... što već psi ližu. To je vjerojatno i najveća greška u predizbornoj kampanji tima Andreja Plenkovića i sad mu samo ostaje nahraniti se s tvrdom kosti, odnosno u žestokoj Nova TV debati s Zoranom Milanovićem (ako se dogodi) demotivirati SDPove, a motivirati  HDZove birače za nedjeljnu šetnju do obližnje škole. U suprotnom, zamišljena koalicija, suradnja isprika, s MOSTom može ispasti za koji mandat prekratka.

Bitno je uočiti da MOSTov problem ne leži u činjenici da su shizofrena nakupina, nego u percepciji hrvatske javnosti, odnosno bar u onom dijelu koji javnost pamti:
• Nedosljednost, obećavanje nekoaliranja pa koaliranje, evo opet – prokleta suradnja, s HDZom i to nakon dugotrajnog mučnog pokušavanja sastavljanja sulude velike koalicije, pardon tripartitne vlade
• Nerealnost, najava milijun glasova i uvjetovanje Bože Petrova za predsjednika Vlade
• Glupost, postavljanje tri(?), pet(?) ili sedam(?) uvjeta za novu suradnju, odnosno zakona koji se moraju donijeti prije sastavljanja Vlade iako su neki od uvjetovanih zakona izuzetno bitni, kompleksni, strateški čak, i traže dugotrajnu javnu raspravu... najgluplje je što te uvjete nisu službeno poslali ni HDZu ni SDPu nego izuzetno kontradiktorno komuniciraju o njima putem medija, a navodno traže "čvrsta jamstva"

S druge (ili prve) strane takozvana Narodna, a po svemu Shizofrena koalicija je najbolja potvrda konstatacije da velikom dijelu hrvatskih birača ne smetaju takve nakupine. Jer kako drugačije objasniti da po svim anketama najveću podršku uživaju Štemer [Zoran Milanović] (vođa, bolesna ambicija, taština, populizam, hipokrizija, prevrtljivost, vrijeđanje, sociopatsko i psihopatsko ponašanje po potrebi), Mrs. Secretary-General [Vesna Pusić] (bolesna ambicija, trenutno je zamjenjuje sidekick jer ona pokušava zauzeti mjesto predsjednice Panama nakon što je predsjednik Coriolanus Snow spektakularno odapeo papke), Pajser [Krešo Beljak] (zaključana vrata su mu nepoznat pojam), Mr. Halley [Silvano Hrelja] (rijetko, ali predvidljivo, ukazivanje)? Pa ti sad nešto reci...

U slučaju da se rezultati predizbornih anketa potvrde u praksi, odnosno u slučaju da Shizofrena, pardon, Narodna koalicija bude relativni pobjednik prijevremenih parlamentarnih izbora, moramo dobro razmisliti o svenarodnoj psihoterapiji. Zato jedanaestog rujna glasajte pametno... ups, kriva riječ, glasajte mudro.

Interakcija

 
UČINIO -> 271 9 - 534
PRIMIO <- 601 100 106 1,680

Dostignuća

Vingd 542.00
Bodovi 122.0
Analize 110 542.00
Ankete 20

Ocjene (4)


Respektira (2): viewer, Spektator


Slaže se (2): Laci, Kokach


Komentari (7)


Na veliku zalost pisca analize Mostova "shizofrena" nakupina ce sasvim sigurno biti treca opcija. I da, oni su se skupili radi ostvarivanja svojih osobnih interesa kako nam to sugerira komentator, ali neshizofreni HDZ zele i provode boljitak cijele Ivanbrazil 0 0 0


nase zemlje. Nemam neko dobro misljenje o Zivom Zidu , ali i oni su dobri i bolji da se konacno ukine duopol i da prodise nasa domovina, jer ocekivati ( kao sto ocekuje i sugerira pisac) da ce se konacno promijeniti HDZ je ILUZIJA . To su isti ljudi Ivanbrazil 0 0 0


Rijedak primjer gdje pacijent sam sebi ispravno dijagnozira stanje, ali ga bolest potom uvuče natrag u svoje ralje, tako treba shvatiti ovo napisano i jednostavno se nadati da će liječenje kad-tad pomoći Mac316 1 3 0


@Mac316 Pacijenta je uvijek najteže uvjeriti kako mu je potrebno liječenje... za utjehu - kreće se to pomalo :) BorisTraljic 1 1 0


100 %-no se slažem sa poslednjim pasusom analize, pitam se samo da li bi Borise više volio da je onih tristo tisuće infantilnih birača dsalo svoj glas SDP-u ili HDZ-u umjesto MOST-u ? Ja ne bih. pokazali su da su bar oni "pročitali" SDP i HDZ ! Laci 0 1 0

Analiza

Shizofrena* narodna koalicija i shizofrena nakupina MOST

08.09.2016. 10:47, Nakon chata: Tko je odradio najbolju kampanju za izbore i hoće li zbog toga profitirati?

*Shizofrenija je duševna bolest koja oboljeloj osobi onemogućava razlikovanje stvarnih (realnih) od nestvarnih (nerealnih) doživljaja ili iskustava, ometa logičko razmišljanje, normalne osjećajne doživljaje prema drugim osobama, te narušava njeno društveno funkcioniranje. Bolesnici mogu imati teškoća s pamćenjem. ---------- Ratnik (vođa), Puhalo (kroz jednu nozdrvu pokrene sedam vjetrenjača udaljenih dvije milje), Trkalo (brži od zvuka), Jakota (šest ogromnih stabala nosi u naramku), Studeni (kad makne šešir s uha i ptice se u zraku smrznu) i Lovac (na dvije milje muhi izbija lijevo oko) su junaci bajke "Šestorica obilaze svijetom" u kojoj su braća Jacob i Wilhelm Grimm opisali jednu shizofrenu nakupinu ... više >

  • 2
  • 2
  • 0
  • 7

Analiza

Ustajala kampanja bez okusa i mirisa nikome nije donijela nove birače

08.09.2016. 08:26, Nakon chata: Tko je odradio najbolju kampanju za izbore i hoće li zbog toga profitirati?

Problem predizbornih kampanja u Hrvatskoj je što se političari i stranke gotovo uniformirano obraćaju samo onim biračima koji su ionako njihovi sigurni glasači, te time sama svrha kampanje postaje upitna. Primjer, Bandić održava svoje skupove uz pompozna otvaranja fonatana sa multimedijskim spektaklom, naravno plaćenim iz novca građana. Na njega dođe par tisuća ljudi, bez sumnje, boljestojećih građana Zagreba koji nemaju velikih briga u životu i koji na fontane ne gledaju kao na rupe bez dna koje sišu njihov novac nego kao na nešto lijepo što će njihov lijep život u metropoli učiniti još ljepšim. To su ljudi koji vrlo vjerojatno glasaju za Bandića već više od 15 godina i zaista ne treba puno truda od strane Jimmya Fontane da njih pridobije. S druge strane, da je predizborni skup pomaknut samo nekoliko desetaka metara dalje u kvart Zagreba koji praktički nema funkcionalnu kanalizaciju, možda bi Bandić bio suočen sa težim izazovom, kako uvjeriti ljude koji ga ne simpatiziraju jer im je život težak da je glas za njega dobar glas. To bi sigurno bio teži posao, ali bi potencijalno mogao donijeti neku korist, ovako je potrošen veliki novac, organiziran spektakl, a sudjelovali su samo birači koji bi za Bandića glasali i bez svega toga. 

Primjer drugi. Plenković i HDZ imaju svoj završni skup u Splitu. Plenki baca standardne parole o grijesima SDP-a, zapaljuje biračko tijelo HDZ-a u Splitu pričama o potporama jugo-terorizmu od strane SDP-a, o ljudima koji nisu željeli samostalnu Hrvatsku, o nesposobnoj Milanovićevoj Vladi koja ne voli branitelje, koja ne voli Dalmaciju, bla bla bla. Sve puno puta ispričana priča koja impresionira jedino dio biračko tijelo koje bi našlo HDZ na biračkom listiću i povezanih očiju, i koji ne znaju za ništa drugo nego HDZ. Nekoliko metara dalje, Torcida protestira zbog stanja u nogometu, u sportu, zbog nefunkcionirajućeg zakona o sportu koji kažnjava navijača s bakljom, a ne huligana s lihvarskim ugovorima. Da je Plenki hrabariji, pokušao bi pridobiti glasove tih ljudi obraćanjem njima sa programom kako očistiti sport i nogomet, kako se riješiti Mamića i svih njemu sličnih, ne samo parolom nego konkretnim mjerama. Pa da se i samo javno odrekao donedavnog HDZ-ovog mecene već bi puno napravio i možda pridobio koji glas, jer navijački korpus definitivno ne želi glasati za SDP, no HDZ-ovci ga na to praktički prisiljavaju. 

Slične greške, iako vjerojatno puno više iz neiskustva nego iz kukavičluka, radi i Pametno. Može njihov program biti najbolji, najsmisleniji, mogu oni promicati obrazovanje kao temelj svega, ali u ovome je stvar - većina Hrvatske i birača nije baš nešto obrazovana i većina ih ne razumije o čemu oni govore. Nitko ne kaže da moraju početi pričati o '91. da bi ih birači razumjeli, ali moraju naći način kako sa svojim porukama doprijeti do većeg broja birača, možda i onih koji ne misle na fakultete i koji nemaju te kapacitete, ali shvaćaju da je obrazovanje jedini put za njihovu djecu i unuke. Obraćanje sa moralnog i intelektualnog prijestolja kakvo prakticiraju Puljaki i njihovi suradnici ne osvaja baš simpatije nikoga osim onih njima intelektualno i obrazovno ravnih, a takvih je u Lijepoj neobrazovanoj našoj možda 2% ukupnog stanovništva. 

O SDP-ovoj kampanji nema smisla pričati jer ju ne vodi niti ta stranka niti koalicija, nego jedan čovjek. Potezi kao što je dijeljenje kave na željezničkoj postaji previše mirišu na socijalističke metode gdje se puštanjem dima u oči pokušava od ljudi napraviti guske koji će zbog jedne lijepe geste zaboraviti da im vlakom koji čekaju treba nekoliko sati neudobne vožnje do odredišta koje je nadohvat ruke cestom, a da sponzor stranke koja im je kavu uručila ismijava Špičkovinu koja im je odredište kao nešto nezamislivo seljački i debelo ispod njegove razine. Milanović se u kampanji, istina, jedini drznuo pokušati prijeći na drugu stranu, no sa suptilnišću slona u dućanu porculana, rezultat nije previše impresivan i pitanje je je li polučio više štete nego koristi. U svom skretanju desno Milanović nije išao u rješavanje nekih konkretnih problema koji ga dovode u sukob sa desnim biračkim tijelom kao što su ćirilićne table, 'slučajna država' ili odnos prema šatorašima, nego je sve sveo na najmanji zajednički nazivnik, pljuvanje po Srbiji, što je čak i braniteljskoj populaciji nakon svih ovih godina već postalo zamorno i dosadno. 

MOST je svoju kampanju temeljio na kontroli štete i dokazivanju koliko su HDZ i SDP štetni za Hrvatsku. Kontrola štete je relativno uspješno obavljena, trend pada zbog sudjelovanja u Karamarkovoj Vladi je zaustavljen, možda čak i preokrenut jer su ljudi iz MOST-a uspjeli dokazati svima onima koji žele slušati da nisu lovci na fotelje kojih su se jedini u Hrvatskoj svjesno odrekli, i da neuspjeh i pad Vlade nije njihova krivica. Ako MOST ponovi približno sličan rezultat prošlim izborima ta kontrola štete je uspješno obavljena jer je nerealno očekivati da stranka koja je sudjelovala u Vladi koja je pala nakon samo osam mjeseci prođe potpuno neokrznuta. Kad se radi o dokazivanju štetnosti SDP-a i HDZ-a za Hrvatsku, MOST je mogao svoje resurse i bolje upregnuti. Teško da u Hrvatskoj ima osobe kojoj je to nakon 25 godina potrebno posebno dokazivati, radi se samo o tome da je jedan veliki dio populacije nemoguće odvratiti od onih za koje glasaju po nalogu ili obiteljskoj tradiciji koja seže daleko u povijest. Energija i resursi utrošeni na to mogla je biti bolje raspodijeljena, promoviranjem novih lica i njihovih kompetencija. Dojam je da MOST na ove izbore izlazi sa nešto manje snage u 'imenima' jer su ostali bez Prgometa, Petrine i Lovrinovića koji se možda nikad u ideju MOST-a nisu niti uklapali, ali su svojim imenom i dosadašnjim radom u politici bili magnet za barem dio glasača. U tijeku ove kampanje nisu izbačena imena koja bi adekvatno zamijenila spomenute, MOST i dalje najjače adute ima u Petrovu, Orepiću, Bulju, Paneniću i još nekolicini ministara i sabornika iz prošle Vlade. U nekim izbornim jedinicama gdje su ostali bez prominentnih članova od ranije bi mogli takav manjak jakog imena osjetiti na broju glasova. 

Sve u svemu, u ovoj kampanji nije došlo do ozbiljnijih pomaka ili 'osviještenja' u biračkom korpusu, a nije niti moglo s obzirom na taktike koje su se koristile i koje su ustajale jednako koliko i učinkovitost koju političari imaju. Niti jedna stranka nije napravila ništa da bi zagrabila u protivničko gnijezdo i odvela dio brača sebi, a, ruku na srce, nitko nije niti pridobio onaj dio birača kojima se nedjeljom ne da potegnuti do izbornog mjesta jer misle da nemaju za koga glasati. Takav status ponovno najviše na ruku ide najjačima, onima koji imaju svoju vjernu vojsku koja će se na biralištu pojaviti u jutarnjim satima, fino počešljani i obrijani kao da idu na misu, s ponosom obaviti jedinu odgovornu zadaću koju u u 4 godine imaju za napraviti i javiti se u stožer da je misija obavljena. One manje stranke će ponovno ostati u mukama kako se ugurati u Vladu i pokušati pokrenuti neke nove trendove, neki možda u tome budu uspješniji od drugih, ali daleko je to sve od toga da se politički trendovi preokrenu, da oni koji su svoje šanse odavno prokockali i koji zaslužuju otići u političku povijest tamo zaista i odu. Prepustiti se pameti i razumnosti hrvatskog naroda nikad nije dobra ideja, na promjenama svijesti ovog naroda treba kontinuirano raditi, a ne stati nakon prvog mini uspjeha i misliti da se dalje može sve na auto-pilotu. Takav način vođenja politike i izlaska na izbore najviše pogoduje onima najgorima. 

5

Mac316

Kneel before your master

Bedževi

Interakcija

 
UČINIO -> 88 54 100 783
PRIMIO <- 1,013 285 123 1,828

Dostignuća

Vingd 1,405.00
Bodovi 174.0
Analize 143 1,380.00
Ankete 47

Ocjene (6)


Respektira (5): viewer, Daikan, Zenga2, Alumnus, siouxica


Slaže se (1): Spektator


Komentari (1)


odličan:) siouxica 0 0 0

Analiza

Ustajala kampanja bez okusa i mirisa nikome nije donijela nove birače

08.09.2016. 08:26, Nakon chata: Tko je odradio najbolju kampanju za izbore i hoće li zbog toga profitirati?

Problem predizbornih kampanja u Hrvatskoj je što se političari i stranke gotovo uniformirano obraćaju samo onim biračima koji su ionako njihovi sigurni glasači, te time sama svrha kampanje postaje upitna. Primjer, Bandić održava svoje skupove uz pompozna otvaranja fonatana sa multimedijskim spektaklom, naravno plaćenim iz novca građana. Na njega dođe par tisuća ljudi, bez sumnje, boljestojećih građana Zagreba koji nemaju velikih briga u životu i koji na fontane ne gledaju kao na rupe bez dna koje sišu njihov novac nego kao na nešto lijepo što će njihov lijep život u metropoli učiniti još ljepšim. To su ljudi koji vrlo vjerojatno ... više >

5

Mac316

Kneel before your master
  • 5
  • 1
  • 0
  • 1