Analiza

Kao pobornik slobode izražavanja svake individualnosti, možda zvuči kontradiktorno što sam i pobornik školskih odora, a pobornik sam iz čisto praktičnih razloga. Pobornik sam također naziva „školske odore“ jer želim izbjeći sve negativne konotacije koje „uniforma“ nosi sa sobom.

Iako su moja djeca davno prošla to razdoblje školovanja (kažem „to razdoblje“ jer školovanje je cijelo-životni proces), muke moje djece i djece moje djece tek započinju jer upravo ulaze u to razdoblje svog života. Ono što bi prvi dan škole trebao predstavljati za svako dijete i za svakog roditelja, trenutak djetetova uzbuđenja i roditeljskog ponosa, polako se pretvara u njihovu zajedničku noćnu moru. Mnogi misle da su prvašići premladi da bi shvaćali materijalni sustav vrijednosti koji ih razlikuje, ali uvjeravam vas da to nije tako i da su ga shvatili već u vrtiću, i da već u vrtiću djeca razlikuju djecu koja nemaju od djece koja imaju, jer su skupe stvari uvijek nekako ljepše od jeftinih. Razlikuju lijep i novi kaputić od starog izblijeđenih boja, poznaju razliku između skupih kožnih tenisica i onih krpenih kupljenih na sajmu, pa nije rijetkost da se već u vrtićkoj dobi djeca posežu za tuđim stvarima kako bi zadovoljila svoju potrebu za jednakošću.

U cijeloj ovoj priči roditelji, a prvenstveno majke, nisu od nikakve pomoći, odgojene na stranim i domaćim sapunicama u kojim ljubav nikad nije bit priče, već je to socijalna nejednakost i kako je se uz pomoć „ljubavi“ nadići, već u tim ranim danima upućuju svog potomka s kojim djetetom da se druže, a s kojim ne. Kad dijete stoga prvi dan stupa u školu, već zna što ga očekuje, zna da se mora zaštiti tako što će izgledati prihvatljivo većem broju djece, zna kakvu torbu mora nositi, kakvu pernicu imati, vrlo dobro zna kakve cipele ili tenisice mogu „proći“, a kakve ne. Ta se dječja noćna mora tako pretvara u roditeljsku noćnu moru, jer uz vlastitu želju da joj dijete izgleda lijepo, mora također ispunjavati i dječje želje i njenu potrebu da bude in, pa ako je to dijeti još i kćer, te se roditeljske medvjeđe usluge spram svoje djece, dupliciraju.

Doba odgoja na mudrosti kako nije važno je li roba nova ili stara, skupa ili jeftina, već je važno da je čista i zakrpana, vrijeme kad se nitko nikome nije rugao jer su više-manje svi, osim rijetkih sinova ljudi koji su se partijski zbrinuli, bili jednaki, a ni ti sinovi bogatijih se nisu rugali jer su i oni željeli biti dio društva od kojeg se nisu željeli razlikovati. To vrijeme je dakle davno prošlo i svršeno vrijeme, pa iako i danas (kao i uvijek) vrijedi zakon krda, i svi u njemu žele biti isti, danas to ipak žele biti na oku ugodniji i bogatiji način.

Zašto međutim u zemlji u kojoj su većina siromašni, vrijedi zakon krda u kojem su svi naizgled bogati? Pa zato što su ljudi prestali gledati svojim očima u stvarnost koja ih okružuje, već percipiraju samo onu stvarnost kojom su preko medija bombardirani. Danas vidimo samo onu stvarnost koja je prijemljiva, ugodna oku, jer je upakirana u primamljivu reklamu i šareni papirić koji od nas stvara estetske ovisnike, pa kako onda ne bi pretvorila u ovisnike i djecu koja gledaju našim očima? Doba konzumerizma se nadovezalo na doba hiperprodukcije, pa više nije problem proizvodnja već prodaja, društva propadaju zajedno sa svojim industrijama, ne zbog nemogućnosti proizvodnje ili održavanja kvalitete, već zbog nekonkurentnosti, odnosno zbog nemogućnosti da proizvodi i prodaje sve brže i brže, sve više i više i sve jeftiniju robu (sustav u kojem je roba sve ljepša i sve nekvalitetnija).

Da bi to konkurentno ludilo moglo preživjeti, psihologija krda se mora mijenjati, više nije dovoljno da ti odjeća bude čista i zakrpana, mora biti nova i po mogućnosti što skuplja. Moda više nije smjernica ili uputa, postala je zakon kojem se treba podvinuti, u tom ludilu ljudi gube vlastiti osjećaj za lijepo, te sve više traže modne savjete od stručnjaka koji su svoj hobi ili istančan ukus, pretvorili u znanost. Za održavanje ovog tempa više ne važi izgovor kako se nema novca i kako malo zarađujemo, jer banke (da, zle banke) su izmislile kartice, koje nam omogućuju kredite, plaćanje na rate u kojim se izgubio osjećaj da nešto plaćaš, al je ostao lijep osjećaj da nešto kupuješ. Zahvaljujući karticama, svaki put kad odemo do dućana kupiti jednu stvar, usput kupimo još devet, i tako pridonosimo našem gospodarstvu zasnovanom na sistemu u kojem se novac mora vrtjeti, a sve na opće veselje banaka (da, zlih banaka), koje u našem društvu proizvode jedinu stvar spomena vrijednu, pa stoga i odnose jedinu zaradu spomena vrijednu.

Ako u tom sustavu ludila i izvrnutih vrijednosti, gospodin Bandić želi djeci moje djece kupiti dvije zimske i dvije ljetne majice, za mene je to više nego super, jer sigurno će zaštiti moje unuke od jutarnjeg pitanja, što obući? I tako smanjiti svakodnevnu muku moje djece koja im pokušavaju udovoljiti. Ako Bandić želi pokušati zaštiti siromašniju djecu (i njihove roditelje) od bogatije djece (i njihovih roditelja), ja kažem, neka pokuša, kakvo je zlo u tome? Pri tome mi uopće nije bitno, niti me briga što sve to radi u cilju vlastite samopromocije i predizborne kampanje, jer njegove su brige samo njegove, dok su brige djece moje djece, uvijek nekako i moje.

6

5none5

Bedževi

Interakcija

 
UČINIO -> 555 61 37 1,278
PRIMIO <- 920 164 56 1,791

Dostignuća

Vingd 1,021.00
Bodovi 210.9
Prijedlozi 6 37.00
Analize 176 983.00

Od istog autora

Ocjene (10)


Respektira (7): NEKOVARAZDIN, plotto, Interstellar, Jung-fu, siouxica, VeNLO, Alumnus


Slaže se (2): NEKOVARAZDIN, Laci


Ne slaže se (1): Grugru


Komentari (18)


@venlo Dobio sam i ja jednu na poklon ali ne od škrtog VL, al mi je malčice tisna, pa nekako s proljeća moram biti dva-tri dana na juhici i lešom da bi se moga šminkati 5none5 0 0 0


@grugru živimo u društvu u kojem odijelo čini čovjeka, kaj se tu more? 5none5 0 0 0


i ja imam takvu majicu.....rado ju nosim kad je vrijeme.....e sad...sjećam se doba plavih kuta (obaveznih), na tjejesnom curice (i cure) one crne trikoe na tjelesnom, a mi plave gačiće i bijela majica (često i potkošulja).. NEKOVARAZDIN 0 0 0


pa često oblačenje bijelih košulja i plavih hlača/šoseva, crvenih marama i plavih titovki....pa zar netko želi ponovo ugasiti svjetlo da opet nastane mrak? ....lijepa vremena.... NEKOVARAZDIN 0 0 0


Odeee voda na nečiji mlin he-he,,, crvene marame i titovke? Stvaranje od djece partijske vojnike? Sva sreća što se to svijetlo ugasilo, ne palilo se više nikad,, ta su vremena bila lijepa iz drugih razloga 5none5 0 0 0

Analiza

Kao pobornik slobode izražavanja svake individualnosti, možda zvuči kontradiktorno što sam i pobornik školskih odora, a pobornik sam iz čisto praktičnih razloga. Pobornik sam također naziva „školske odore“ jer želim izbjeći sve negativne konotacije koje „uniforma“ nosi sa sobom. Iako su moja djeca davno prošla to razdoblje školovanja (kažem „to razdoblje“ jer školovanje je cijelo-životni proces), muke moje djece i djece moje djece tek započinju jer upravo ulaze u to razdoblje svog života. Ono što bi prvi dan škole trebao predstavljati za svako dijete i za svakog roditelja, trenutak djetetova uzbuđenja i roditeljskog ponosa, polako se pretvara u njihovu zajedničku ... više >

6

5none5

  • 7
  • 2
  • 1
  • 18

Analiza

Milan i umjetnost prodavanja magle

14.02.2017. 21:28, Mogu li uniforme izbrisati socijalne razlike među djecom u školama?

Protekla dva tjedna škole u gradu Zagrebu provodile su anketu po uputi Grada, o tome žele li roditelji uvođenje uniformi u školama. Čitava je priča, baš kao što i priliči gradskoj administraciji pod Milanom Bandićem provedena traljavo. Roditelji su dobili uputu da se izjasne o uniformama, iako grad nije službeno roditeljima pružio niti jednu jedinu informaciju o načinu provođenja takve odluke.

Ne treba reći da su mišljenja roditelja mahom podijeljena, te da se o ovoj temi ponekad i žustro raspravlja.

Kao osoba koja se protivi takvom prijedlogu, mogao bih sada pisati da se njime ni na koji način neće riješiti problem socijalnih razlika niti diskriminacije po socijalnoj osnovi. Grad neće djeci kupiti i hlače, i tenisice, i školske torbe i mobitele. Navlačenje uniforme na djecu samo je maskiranje problema – „hajdemo se praviti da je time on riješen“. A nije. Istinska borba protiv diskriminacije leži u radu sa djecom, u njihovoj edukaciji, učenju o solidarnosti, empatiji, prihvaćanju i razumijevanju drugih. A ne uniformom.

Mogao bih sada pisati i da je takav potez nepotrebno razbacivanje javnim novcem. Dakle, našim novcem, novcem poreznih obveznika. Postoje stotine mjesta unutar školskog sustava gdje bi se taj novac mogao pametnije iskoristiti. Škole trebaju kvalitetnije učionice, opremu, kuhinje, kvalitetniju prehranu, veći raspon slobodnih, sportskih ili znanstvenih aktivnosti u organizaciji škola – milijun stvari koje bi djeci školovanje učinilo kvalitetnijim, poticajnijim i produktivnijim – a za koje redovito „nema novaca“. Školske uniforme ne rade ništa od toga.

Mogao bih sada pisati kako učimo djecu za život u 21. stoljeću. I kako osnovna poruka obrazovanja treba biti kreativnost, a ne uniformiranost. Kako će poslovi budućnosti biti stvaralački, a ne poslovi u manufakturi na pokretnoj traci.

Mogao bih pisati kako djeci treba razvijati samosvijest, kako ih moramo učiti da razmišljaju svojom glavom i da propituju i unaprjeđuju svijet oko sebe. Kako ih ne trebamo učiti da budu „još samo jedna cigla u zidu“, dio pokorne i poslušne mase koja slijepo slijedi autoritet vođe.

No sve je to zapravo besmisleno i kontraproduktivno.

Sve je to zapravo, upravo ono što Milan Bandić želi. Želi da se raspravljamo i želi da se žestimo oko jednog tako glupog i promašenog prijedloga. Želi, zato jer ćemo se tako do lokalnih izbora baviti glupostima i perifernim temama.

Svojim dobro uvježbanim populističkim strojem za maglu, bacio je javnosti još jednu udicu. Temu o kojoj će raspravljati, po mogućnosti do lokalnih izbora. Samo da se pri tome ne bi bavili stvarnim rezultatima njegove šesnaestogodišnje vladavine.

Da ne bi slučajno pričali kako u posljednjih šesnaest godina grad Zagreb nije izgradio ni jedan metar nove tramvajske pruge. Kako je grad zdrobio 250 milijuna kuna na „skijalište“ na Medvednici, dok u isto vrijeme žičara trune i propada. U školama bi sada Milan navlačio uniformu klincima koji su se rodili nakon što je žičara prestala voziti. Da ne bi pričali o glupostima poput umjetnog „skijališta“ od Katedrale do Trga, čija je jedina svrha zadovoljavanje malograđanske megalomanije gradonačelnika.

Kako ne bi pričali o javnim površinama koje je gradonačelnik iz toplih životnih žila kucavica grada pretvorio u sive i sterilne betonske površine. Od Kvatrića do Cvjetnog. Kako ne bi pričali o šikaniranju i tjeranju desetljetnih urbanih simbola poput cvjećarnica na Cvjetnom. Kako ne bi pričali o Horvatinčićevim terasama. Kako ne bi pričali o kumovima i fontanama, te milijunima kuna zdrobljenih u prostoru koji nema protok ljudi. Kako ne bi pričali o prostorima koji propadaju, poput Velesajma ili Paromlina. Kako ne bi pričali o gradskoj upravi koja urbanistički uništava grad, gdje dozvole idu prema migovima odozgo, a ne prema struci. Kako ne bi pričali o nepotizmu i kompletnim obiteljima zaposlenima u gradu i Holdingu. I tako u nedogled.

Ne, nemojmo pričati o tome kako živimo u ovom gradu, i kako se Zagrebom upravlja desetljeće i pol. Pričajmo o uniformama. To Milana veseli.

Bedževi

Interakcija

 
UČINIO -> 6 6 1 21
PRIMIO <- 67 26 8 126

Dostignuća

Vingd 83.00
Bodovi 97.5
Prijedlozi 1 1.00
Analize 10 82.00
Ankete 44

Ocjene (8)


Respektira (4): Spektator, Vjeran, siouxica, bereza


Slaže se (4): Laci, Spektator, viewer, bereza


Komentari (10)


Ja sam rođeni Zagrepčanin i tvrdim da za mene i građane poput mene Milan nije nikada ništa napravio,,on se isključivo bavi spašavanjem svoje guzice i planovima ostanka na vlasti da bi prikrio kriminal koji je otišao predaleko. AnonymousZG 0 0 0


'Trebali bismo učiti djecu da razvijaju kreativnost, samosvijest'-ovo dođe kao mantra svih reformatora.Ali je ogromna laž.Ovoj civilizaciji, ovom društvu kreativci, samosvjesni su višak, teret, problem i treba ih zatrti u korijenu.Jer kad bi takvi VeNLO 0 0 0


izlazili iz škola, ovaj lopovski monetarni sustav bi se urušio u roku od dva dana,Zato je bolje proizvoditi uniformirane viškove za tržište rada u školama. Drugačije mnogi ne bi vidjeli Madonu di campiglio, niti bi parazitirali na kamatama. VeNLO 0 1 0


I da, da Milan nije dobar za većinu Zagrepčana, ne bi dobio toliko mandata zaredom. Koliko je teško skinuti Bandića u Zagrebu, jednako je teško lokalne šerife skinuti bilo gdje. Malo tko je izvan korupcijskih mreža pa Milan nije problem već korupcija VeNLO 0 0 0


Točno VeNLO, Milan je manji problem od toga da je skužio kako sa malo "korupcije" građana Zagreba može da im bude "dobar". Dobar je građanima za njihove vlastite novce ! Milan to radi lukavo, a Saucha glupo, zato ga s ene može skinuti ! Laci 0 0 0

Analiza

Školske uniforme kao mazanje očiju

14.02.2017. 16:25, Mogu li uniforme izbrisati socijalne razlike među djecom u školama?

Ako stvarno nešto želite napraviti s uočenim problemom onda o njemu najprije dobro razmislite, a onda pogledate kako su taj problem rješavali (i riješili!) oni koji su se s njim susreli prije vas. Ako ne nađete zadovoljavajuće rješenje, onda tražite neko svoje. I svaki put kad do njega dođete, bacite oko da vidite je li to rješenje već netko iskušao i kakve je rezultate dobio. Ne može jednostavnije. Osim ako niste u Hrvatskoj ;-)

Lista zemalja u kojima se školske uniforme propisuju na ovaj ili onaj način kao i onih koje su razmišljale o njihovom uvođenju podugačak je. Recimo, u gotovo svim afričkim zemljama školska je uniforma obvezna. Rezultat? Siromašne obitelji ne šalju djecu u školu. Što i nije problem jer škola u većini tih zemalja nije obavezna.

No, pustimo mi afričke probleme. Jasno je da je pitanje školskih uniformi nemoguće raspraviti bez osvrta na tradiciju određenog civilizacijskog kruga. Kako mi sebe svrstavamo u zapadnoeuropski krug, pogledajmo kakva je tamo situacija. Jedina europska zemlja (ajde, dvije) koja u svojoj tradiciji ovo pitanje ima duboko ukorijenjeno jest Velika Britanija (ona druga je, gle čuda, Republika Irska). Francuska je obvezne uniforme ukinula 1968. Njemačka ih nema još od kraja 18. stoljeća. Italija to pitanje ostavlja u nadležnost pojedinoj školskoj instituciji, a one uglavnom propisuju neku vrstu kute odn. pregače šarenih boja koja se nosi preko odjeće. Španjolska o tome uopće ne razmišlja. Poljska je nosila kute pa odustala od toga. Doduše, u Poljskoj je 2007. tadašnji prosvjetni ministar pokušao reintroducirati uniforme u škole. Takva je odredba čak unesena i u zakon. Ubrzo je povučena.

Eh, da, da ne ostane nespomenuto. Sve ovo odnosi se na javne (državne) škole. U privatnim školama uniforme nisu neuobičajene i o tome se ne raspravlja.

Kad smo kod Britanaca, jedan od motiva uvođenja odora jest uklanjanje ne samo socijalnih razlika već i onih kulturoloških, vjerskih, rasnih, rodnih i inih. Rezultat? Jedna je muslimanska djevojka izbačena iz škole jer je na nastavu došla u džilbabu. Zapravo, nije izbačena već je vraćena kući na presvlačenje i nikad se u školu nije vratila. Sud je presudio kako je škola bila u pravu jer je dotična dama mogla u školu doći odjevena u također muslimansku ali i školi prihvatljivu kombinaciju nazvanu šalmar kamiz. Onda je u istoj toj školi frku digla mlada dama koja pripada Sikhama, a kojoj nije dozvoljeno da nosi karu. Sud je presudio da je djevojka u pravu i da smije nositi svoj sveti predmet "jer je vrlo malen i vrlo diskretan za razliku od džilbaba". Djeca kršćanske vjeroispovijesti smiju nositi križ "jer je to predmet od izrazite važnosti za njihovu religiju". Dakle, vjerske su razlike uklonjene tako da one jako vidljive nisu dozvoljene, a one malo manje vidljive jesu. Hm...

Kad smo kod socijalnog statusa (zapravo više kod statusnih simbola) spomenimo da je 1996. Bill Clinton pokušao uvesti obvezu nošenja uniforme u javnim školama. Obrazložio je to riječima: "Ako to znači da će se tinejdžeri prestati ubijati zbog dizajnerske jakne, tada bi naše škole trebale smjeti inzistirati da njihovi učenici nose uniforme.". Dakle, ovdje je namjera štićenja onih koji imaju, a ne onih koji nemaju.

Rađena su i znanstvena istraživanja ovog pitanja. Ako ste zadrti zagovornik uniformi, onda ćete se sigurno pozvati na studiju slučaja Long Beach Unified School Districta koja je pokazala da uniforme smanjuju broj izostanaka iz škole, smanjuju broj incidenata izazvanih neprihvatljivim ponašanjem, smanjuju broj suspendiranih odn. učenika izbačenih iz škole, smanjuju vandalizam i kriminal, povećavaju ocjene i podižu razinu učeničkih postignuća.

Zadrti protivnici uniforme u školi posegnut će za istraživanjem "Effects of Student Uniforms on Attendance, Behavior Problems, Substance Use, and Academic Achievement". Ovo istraživanje je ustanovilo da uniforme ne utječu na broj izostanaka s nastave, ne smanjuju problematično ponašanje učenika, ne povećavaju učeničko postignuće.

Zapravo, da ovu dugu priču skratimo, ne postoji primjer u kojem su školske uniforme dokazano i uspješno riješile neko od pitanja koja bi trebala riješiti. Osjećaj pripadnosti nekoj grupi sigurno je dobro razvijen kod pojedinaca koji nose uniforme Oxforda ili Yalea. No, baš me zanima kako bi neka uniforma (ma kako izgledala) izgradila osjećaj pripadnosti školi koju dotični pojedinac izbjegava kad god, kako god i gdje god može. S druge strane, činjenica je (za autora ovog teksta vrlo žalosna) kako se djeca u školi vrlo brzo i lako segregiraju temeljem svog materijalnog statusa. U nižim razredima OŠ situacija je još i podnošljiva jer učenici uglavnom nisu na toj razini "zrelosti" da percipiraju i vrednuju robne marke. Kako svoje tako i one drugih. Ali već u višima stvari postaju ozbiljno loše. Bahatost i omalovažavanje onih "koji nemaju" samo zato jer "nemaju" postaju vrlo grubi, Zanimljivo je i da oni klasični zlostavljači vrlo često dolaze iz krugova onih "koji imaju".

I tako se demokratski ideal "jednakih prilika svima" grubo suočava i konfrontira s materijalnim pogledom na svijet kao logične posljedice toga da se u tržišnoj ekonomiji na prvo (i praktički jedino bitno mjesto) stavlja profit. Pitanje robnih marki, potenciranje njihove važnosti i značaja kao i prosudba pojedinaca prema onome što i koliko imaju odn. nemaju kao najvažnijem i gotovo jedinom kriteriju odraz je važećeg sustava vrijednosti u nekom društvu. Ako nas to socijalno raslojavanje smeta, ako nas to omalovažavanje i zlostavljanje onih koji "nemaju" stvarno smeta onda je nužno poraditi na sustavu vrijednosti, njegovom preispitivanju i preslagivanju. Ako na tome želimo kvalitetno poraditi, onda na tome mora djelovati cijelo društvo, a ne samo jedan njegov segment. U tom smislu, škola sve i da hoće, sve i da može, neće sama napraviti baš ništa. Možda će malo zakomplicirati stvari, možda će trend beznačajno usporiti. Ali ga zaustaviti neće i ne može.

Uostalom, pa škola kao institucija i školstvo kao djelatnost od ovog je društva šikanirano i tretirano kao "onaj koji nema". I mogu se prosvjetari derati k'o jarci. Ali za njih nikog ionako nije briga.

A Bandić? On i njegovi motivi u ovoj su priči ponajmanje bitni. Moguće je taj novac preusmjeriti u druge svrhe. Moguće je izdvojiti za topli obrok u školi onima koji "nemaju". Ali, pitajte Kineze, nije rješenje dati čovjeku ribu već ga naučiti loviti ribu. Da bi ga naučio da lovi ribu, potreban mu je dobar učitelj. Možemo mi ulagati u računala, u projektore, u pametne ploče, u robote, u interaktivna sredstva i pomagala, u opremanje knjižnica i školskih laboratorija. Ali bez dobrih učitelja ništa od toga neće ostvariti rezultate samo od sebe. A za dobrog učitelja potreban je motiviran stručnjak čiji se rad i (mjerljivo!) postignuće cijeni i poštuje.

Za dobrobit budućnosti naše djece (a time i nas samih ako hoćemo uživati u mirovini ;-) ) potrebno je iz škole maknuti sve one "učitelje" koji su ovdje zalutali zbog "2 sata dnevnog angažmana" i "6 mjeseci praznika" i kojima učenici samo idu na živce.

Uostalom, smatram da uravnilovku treba razoriti!

Servus!

P.S. Listu Top 13 razloga ZA i PROTIV uniformi imate ovdje.

5

Vjeran

Sic transit Gloria Estefan!

Bedževi

Interakcija

 
UČINIO -> 359 85 15 382
PRIMIO <- 499 143 57 878

Dostignuća

Vingd 810.00
Bodovi 177.1
Prijedlozi 1 5.00
Analize 93 802.00
Ankete 730

Ocjene (10)


Respektira (8): Interstellar, 5none5, msesar, Grugru, Spektator, siouxica, RepopeR, VeNLO


Slaže se (2): Laci, Alumnus


Komentari (3)


Neovisno o analizi, ali veseli me vidjeti da (još) nitko nije kute (pa tako i uniforme) povezao s "Novim valom", a njihovo ukidanje s fašizmom mračnih 90-ih. Očekivalo bi se da će podrška biti veća i nekritičnija, te lažno nostalgična. Alumnus 0 0 0


Kad već nemamo obrazovne reforme, kad nismo u stanju obrazovati niti jednog zanatliju koji bi poslije škole mogao raditi, dobro dođu i kute. Otprilike kao i kupnja INE. Bitno je da se o nečemu priča, da narod nije bez tema. VeNLO 0 1 0


Uniforme nisu uravnilovka već gflupost, Bandićevo predizborno prese.....nje! Dok im aučenika koji dolaze gladni u školu i nemaju novca da kupe nešto za jesti u kantini, a drugi imaju pun džep novaca, Bandića treba da je stid ! Laci 0 0 0