Analiza

'Bologna' i školovanje nastavnika

21.07.2017. 08:12, Slobodna tema: Ovo ne smije proći nezapaženo...

U Večernjem listu od 8. srpnja 2017. objavljen je tekst ak. V. Paara pod naslovom ''U središtu pozornosti HSEKRO-a treba biti nastavni kadar u školstvu''.

       S glavnim naglascima treba se složiti izuzev dijela gdje se govori, kao i u naslovu, o nužnosti kvalitete nastavnog kadra.

       Naime, iza titule akademik ne mora nužno stajati dosljednost i principijelnost. Uvaženi akademik govori da je ''conditio sine qua non'' svake reforme kvalitetan nastavni kadar zaboravivši da je upravo on prije dvadesetak godina, a posebno za mandata ministra Primorca kroz uvođenje famozne 'Bologne' doslovce uništio kvalitetu nastavničkih studija i to posebno na PMF-u što je za STEM od posebnog značaja. Radi pojašnjenja mora se reći slijedeće:

        Do ranih devedesetih studij za nastavnička zanimanja započinjao je tek na trećoj godini studija. Prve dvije godine zajedno su predavanja slušali i budući stručni i nastavnički smjer. Tek nakon dvije godine dolazilo je do prirodne selekcije, pa su svi u te dvije godine dobro naučili temelje struke. Akademski mudraci tu uhodanu i provjerenu kolotečinu mijenjaju na način da se za nastavničke smjerove studenti upisuju od prve godine. I što se je dobilo? Upisuju se u pravilu oni koji nigdje drugdje ne bi bili upisani i time je prouzročena negativna selekcija. Kvaliteta nastave i kriteriji padaju, a o tome govore i sami nastavnici koji predaju na tim smjerovima. Jedan dobar i funkcionalan dotadašnji obrazac obrazovanja nastavnika je uništen.

     Ovo uvaženi akademik ne spominje kao što ne spominje da je u jednoj Njemačkoj i Austriji tako nešto nezamislivo. Studenti koji žele ići u nastavu biraju u devetom semestru pedagošku grupu predmeta i to je to!

    Uvaženi akademik također ne spominje da se je i sam mogao uvjeriti na 'Simpoziju nastavnika fizike' u Zadru i ove kao i 2015. godine, i to zajedno samnom, o upitnoj kakvoći tako školovanih 'bolonjskih' nastavnika.

Miroslav Dorešić, zamjenik ministra 1998./1999.

Ocjene (2)


Slaže se (2): bereza, Laci


Komentari (9)


m oblicima života, rada, pa i obrazovanja.Evo primjera:Robert Sedgewick legenda računalne znanosti,u upravi Adobea(u prilog tezi gdje su najbolji),danas ga može svatko živ besplatno slušati na Courseri: https://www.coursera.org/learn/algorithms-part1 RepopeR 0 0 0


Od lamentacija o obrazovanju,nekvalitetnim kadrovima,..ljudima(prije svega onim najboljima)može biti samo muka i od akademije bježe kao od kuge,a privlači samo one koji u tom mutljagu(pogledajte samo taj rječnik/dikciju i netrpeljivost) žele plivati. RepopeR 0 0 0


Imaš pravo RepopeR ! Mi debelo preplaćujemo sve osim onoga rada koji stvarno nešto vrijedi. U nas bi i Tesla vjerojatno bio nepodoban da vodi neki Institut. Mi gomilamo loše na čelu, koji skupljaju još lošije suradnike, pa sve ide k vragu. Laci 0 0 0


KAD IMAŠ VLASTITU DJECU KOD TAKVIH NASTAVNIKA (a ja ih imam sedmero) onda ti više ne može biti svejedno!!!! MDoresic 0 1 0


Mogu Vas razumjeti MDorešić, ja imam samo dvoje unuka kod takvih nastavnika, pa nagovaram sina da sa ostalim roditeljima pokrenu "roditeljsku revoluciju" protiv ovoga što rade djeci. Laci 0 0 0